وَفَدَینَاهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ

تا مسیرم به در خانه ات افتاد حسین ـ ـ ـ خانه آباد شدم، خانه ات آباد حسین

وَفَدَینَاهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ

تا مسیرم به در خانه ات افتاد حسین ـ ـ ـ خانه آباد شدم، خانه ات آباد حسین

وَفَدَینَاهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ
بایگانی

تک بیتی التماس دعــا

من عاشق جمال حسینم همین و بس

نابرده رنج گنج بمن داداه فاطمه  س

 

---

 

دست من و تو نیست اگر نوکرش شدیم

خیلی حسین زحمت ما را کشیده است

 

---

 

این زخمهای لطمه که بر صورت من است

تندیس نوکریست که در روضه کنده ام

 

---

 

خورشید و ماه را به زمینی فروختند 

ای کاش خاک تیره یثرب فدک نداشت

 

---

 

اینطور سماور که به خود تاب دهد

پیچد به خودش از سر خود آب دهد

در ماتم بی دستی سقای حسین

سقای حسینیه شده آب دهد

 

---

 

سماوری که به بزم حسین می جوشد

بخار رحمت آن جُرم خلق می پوشد

 

---

 

به خدا جا ندارد بدنش را نزنید

نیزه ها را به میان دهنش جا نزنید

حرمت او که شکستید ولیکن دیگر

جلوی مادر او بر دهنش پا نزنید

 

---

 

لا اقل عمامه ی تاج سرم را پس بده

مشک پاره پاره ی آب آورم را پس بده

گوشواره و النگوها و گردن بند من...

هرچی میخواهی بگیر و معجرم را پس بده

 

---

 

چشم و گوش و دهن و دست شود مست اگر

بشنویم و بنویسیم و بخوانیم حسین

---

 

ترک روی لبت قاتل من شد بابا...

مگر آخر تو چه گفتی که چنینت کردند...

 

---

 

برود هرکه دلش خواست شکایت بکند

شهر باید به منِ هیئتی عادت بکند

 

---

 

الف از قامت “ارباب” که بر میداری

این “رباب” است که می ماند و تنهایی

 

---

 

جرم من خاطره های سفر کرب و بلاست

هست بر روی ضریحت اثر انگشتم

 

---

 

کاظمین ما نجف، مشهد نجف، مکه نجف

میشود از این حرم چندین حرم بیرون کشید

 

---

مُتعجّب نشو از من که چرا گیر تو أم

شکر چایى تو حُکم نمک را دارد

 

---

 

شده ام نوکر ارباب به لطف پدرم

شکر آن رزق حلالی که مرا نوکر کرد

 

---

 

شعیب و صالح و یحیی تو را گریسته اند 

چقدر گریه کن کهنه کار داری تو

 

  • محسن اسلامی نیا

نظرات  (۲)

  • خرید ملک در ترکیه
  • بسیار عالی
  • خرید خانه در ترکیه
  • مطلب بسیار مفید و زیبایی بود
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی